4 najlepsze sposoby na ból mięśni

2016-10-19

Bóle mięśniowe to dokuczliwy objaw przeforsowania mięśni na treningu, ich naderwania czy zakwasów. Potrafią utrzymywać się- w zależności od przyczyny- nawet do kilku dni. Mogą w znacznym stopniu ograniczyć ruchomość ciała, dlatego tak ważne jest jak najszybsze zlikwidowanie bólu mięśni. W jaki sposób złagodzić ból mięśni? Oto najskuteczniejsze propozycje:

1. Zastosowanie maści rozgrzewających, powodujących rozszerzenie naczyń krwionośnych i optymalne dotlenienie i odżywienie mięśnia; rozciąga to mięśnie, zwiększa ruchomość stawów i skutecznie likwiduje zakwasy.

2. Masaże- wodne lub klasyczne, rozciągają mięśnie i poprawiają ich ukrwienie. Relaksują, rozluźniają włókna mięśniowe i redukują ich napięcie. Użycie rozgrzewających olejków znacznie uskuteczni zabieg masażu.

3. Odpowiednia dieta, bogata w potrzebne mięśniom minerały- wapń, magnez i potas. Pierwiastki te wspomagają przewodnictwo mięśniowe oraz zapobiegają skurczom. Dieta obfitująca w warzywa i owoce to także doskonałe źródło przeciwutleniaczy, działających przeciwzapalnie i wspomagająco w regeneracji mięśni.

4. Taśmy kinetyczne- tejpy to naturalna, fizjologiczna metoda walki z bólem mięśni; oklejenie bolącego mięśnia tejpami redukuje ból i nadwrażliwość czuciową, ogranicza obrzęki i koryguje pozycję stawu/ mięśnia; elastyczne tejpy wzorowujące strukturę, grubość i elastyczność ludzkiej skóry to doskonała doraźna metoda walki  z bólem i wspomagania leczenia ewentualnych kontuzji.